اهمیت سیستم اعلام و اطفای حریق در هتل ها

چنانچه شما مدیر یک هتل هستید قطعا یکی از نگرانی هایتان آماده سازی هتل و پرسنل برای مواجه با شرایط اضطراری است. قطعا حفظ سلامت کارکنان و تجهیزات هتل برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما به عنوان یک فرد مسئول دقیقا چه مواردی را بایستی در نظر بگیرید و چگونه برای رویایی با سوانح آماده باشید؟

اهمیت سیستم اعلام و اطفای حریق در هتل ها

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که سهل انگاری در این موارد می تواند خطرات مالی و جانی بسیاری برای شما داشته باشد بنابراین سعی کنید همواره و به صورت ماهانه سیستم ها و  تجهیزات خود را به منظور عیب یابی و اطمینان از سالم بودن آن ها بررسی کنید.

اگر قصد دارید ساختمان جدیدی را تاسیس کنید در نظر گرفتن بودجه ی مناسبی برای سیستم های هشدار و اطفای حریق یکی از وظایف شما به عنوان یک مدیر و قبل از آن وظیفه ی شما به عنوان یک انسان مسئول است.

اگر از تاسیس ساختمان شما چندین سال گذشته است نیز تخصیص بودجه ای برای کنترل ماهانه ی سیستم های اطفای حریق از واجبات است.

توجه داشته باشید که هر چه عمر ساختمان یا هتل شما بیشتر باشد به دلیل استهلاک و مواردی از این دست امکان بروز حادثه بیشتر است، این بدان معنا نیست که در هتل های تازه تاسیس نیازی به استفاده از سیستم های مجهز نیست بلکه بدان معناست که ساختمان هتل شما چه جدید و چه قدیمی نیازمند رسیدگی های مکرر است.

از آن جایی که نصب سیستم های اطفای حریق در مراحل پایانی تاسیس یک ساختمان اتفاق میفتد عموما به آن کم توجهی شده یا بودجه ی مناسب اختصاص داده نمی شود اما باید توجه داشت که شاید در مقابل تمامی هزینه هایی که برای احداث یک هتل شده است هزینه های این چنینی نه تنها قابل توجه است بلکه بر بسیاری هزینه های دیگر نیز ارجحیت دارد.

انواع سیستم اطفای حریق

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب سیستم اطفای حریق نوع ساحتمان و کاربری آن است به طور مثال در یک کتابخانه نمی توان از یک سیستم اطفا به وسیله ی آب استفاده کرد زیرا به کتاب ها آسیب وارد می شود.

سیستم های اطفای حریق مختلفی بر پایه ی آب، پودر، واتر میست، نیتروژن و … وجود دارد.

در هتل ها و یا هر سازه ی دیگری سیستم اطفای حریق باید متناسب با محل مورد نظر، اندازه، متراژ و دیگر عوامل باشد.

علاوه بر این تجهیزات استفاده شده در هتل ها می بایست به صورتی باشد که کمترین خطر را برای شرایط آتش سوزی داشته باشد، استفاده از موکت ها، روبالشی و پارچه های خود خاموش شونده یکی از تکنیک هایی است که تاثیر به سزایی در کاهش خطرات این چنینی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *