موکت خود خاموش شونده و آنتی استاتیک

کف پوش تولیدی تیزتک از پارچه خود خاموش شونده (پارچه نسوز) تولید شده است. پارچه های نسوز از مواد غیر قابل اشتعال تهیه شده و مقاومت حرارتی بالایی دارند. در صورتی که این پارچه ها در دمایی بالاتر از آستانه تحملشان قرار بگیرند، نه تنها شعله ور نمی شوند بلکه قادرند خود را خاموش کنند. اگر دما بیش از حد بالا رود، الیاف پارچه تجزیه شده و از بین می رود.

این پارچه ها انواع مختلفی دارند. فایبر فلون، سیلیکا، سیلیکونی، برزنت نسوز و فایبر گلاس برخی از انواع پارچه های ضد حریق می باشند که هر کدام دارای مقاومت دمایی متفاوتی هستند.

پارچه های ضد حریق می توانند از الیاف طبیعی، مصنوعی و یا ترکیبی از هر دو تهیه شوند. اگر پارچه از جنس الیاف طبیعی باشد، در صورتی که آن را بسوزانید به شکل پودر در می آید. در حالی که پارچه های با الیاف مصنوعی پس از سوختن گوله خواهند شد.

این محصول به صورت ترکیبی از الیاف طبیعی پشم و الیاف مصنوعی پلی استر تهیه شده است. یکی از معتبرترین پلی استر های موجود در جهان ترویرا می باشد که شرکت تیزتک با بهره گیری از فرمولاسیون های شیمیایی و پلی استر های داخلی، خواص پلی استر ترویرا را بومی سازی کرده و از آن برای تولید روکش صندلی و کف پوش های خود خاموش شونده استفاده می کند.

اخیرا با توجه به فرآوری پلی استر، می توان روکش و کف پوش را از ابتدا به شکل نسوز و غیر قابل اشتعال تولید کرد و یا پلی استر را به عنوان یک پوشش پیشگیرنده شعله به محصول نهایی اضافه نمود.

کف پوش تولیدی تیزتک نه تنها از مواد خود خاموش شونده تولید شده، بلکه دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز می باشد.

کف پوش های آنتی باکتریال از انتقال و رشد باکتری ها، قارچ ها و میکرو ارگانیسم های بیماری زا جلوگیری می کنند. خاصیت آنتی باکتریالی این موکت ها پس از شستشو نیز حفظ شده و از بین نخواهد رفت.

از دیگر خصوصیات کف پوش ها آنتی استاتیک بودن آن است. الکتریسیته ساکن بر اثر اصطکاک بین کف پوش و مواد پلاستیکی ایجاد می شود و به دلیل ماهیت استاتیک بودن، در محیط باقی می ماند. این الکتریسیته در صورتی که تخلیه نشود می تواند منجر به انفجار و یا آتش سوزی شود. کف پوش های آنتی استاتیک، الکتریسیته جمع شده را کاهش داده و یا به طور کامل از بین می برند.

موکت های آنتی استاتیک با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات تولید شده و در بافت آنها معمولا از الیاف دوجزئی استفاده می شود. این نوع از کف پوش ها دوستدار محیط زیست هستند و برخی آن ها را موکت سبز می نامند.

کف پوش تولیدی تیزتک در شرایط آتش سوزی نه شعله ور شده و نه دود خفه کننده تولید می کند.

این کف پوش ها در صنایع هوایی، ریلی، جاده ای و … و همچنین محیط های پرتردد مانند ساختمان های اداری، تجاری، هتل ها و سالن های همایش قابل استفاده هستند.

محصولات جدید

(بافته شده با دستگاه های فوق پیشرفته)

موکت خود خاموش شونده و آنتی باکتریال
موکت خود خاموش شونده و آنتی باکتریال
موکت خود خاموش شونده و آنتی باکتریال
موکت خود خاموش شونده و آنتی استاتیک
موکت خود خاموش شونده و آنتی استاتیک
موکت خود خاموش شونده و آنتی استاتیک