ایرباس و بوئینگ در راه برگشت به ایران

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورد،گفت: شرکت‌های هواپیماساز غربی در حال بازگشت از مسیر قبلی و ورود به شرایط توافق هستند.

تسنیم نوشت: وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که جنگ اقتصادی علیه ایران شکست خورد،گفت: شرکت‌های هواپیماساز غربی در حال بازگشت از مسیر قبلی و ورود به شرایط توافق هستند.

محمد اسلامی  با اشاره به قراردادهای خرید هواپیما در دوره برجام، اظهار کرد:‌ تمام تحریم‌هایی که در دوره برجام لغو شده بود از جمله تحریم‌های مالی، پولی، بیمه‌ای و حمل‌ونقل هوایی و دریایی باید مجددا لغو شود.

اخبار مرتبط: برجام و هواپیماهای نویی که به ایران می آیند.

وی با بیان این‌که لغو مجدد این تحریم‌ها پذیرفته شده است، افزود:‌ از قبل از آغاز مذاکرات وین به شرکت‌های هواپیمایی داخلی گفتیم با شرکت‌های هواپیماسازی غربی برای احیای قراردادهای خرید هواپیما مکاتبه کنند.

وی ادامه داد: در این مکاتبات تاکید شده که شرکت‌های هواپیماساز باید به تعهدات خود پایبند باشند،‌ آنها نیز منتظر اتفاقات وین هستند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شرکت‌های هواپیماساز با توجه به این‌که جنگ اقتصادی علیه ایران به لطف خداوند شکست خورده است، در حال بازگشت از مسیر قبلی و ورود به شرایط توافق برمی‌گردند.

شرکت‌های هواپیمایی داخلی از جمله ایران‌ایر در دوره برجام قراردادهایی برای خرید هواپیما با کمپانی‌های ای تی آر، ایرباس و بوئینگ امضا کردند. بر این اساس قرار بود  ۲۲۰ فروند هواپیما به ایرلاین ملی تحویل شود که در نهایت ۱۳ فروند ای تی آر و ۳ فروند ایرباس تحویل شد. وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل خروج این کشور از برجام، مجوزهای اوفک را برای فروش هواپیما به ایران لغو کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *