برای کاهش خطرات سوانح هوایی چه باید کرد؟

همه ی تاکنون در رابطه با سوانح هوایی شنیده ایم و شاید از خودمان پرسیده ایم اگر در چنین موقعیتی بودیم چه عکس العملی نشان می دادیم؟سوانح هوایی می توانند بسیار ناراحت کننده بوده و جان چند صد نفر مسافر را به خطر بیاندازند اما نمی توان گفت که به دلیل درصدی از احتمالاتی که در رابطه با این حوادث وجود دارد از هواپیما استفاده نکنیم.

اگرچه امروزه تلاش شده است تا با تست های مکرر از بروز نقص فنی در هواپیما جلوگیری شود اما در هر صورت حوادث غیر قابل پیش بینی نیز وجود خواهند داشت.

برای مقابله با سوانح هوایی چه باید کرد؟

قانون ۳ و ۸ دقیقه

سه دقیقه قبل از پرواز هواپیما و ۸ دقیقه قبل از فرود آمدن آن زمان های مهمی در طول سفر محسوب می شوند. در این  زمان ها از خوردن و آشامیدن و خوابیدن خودداری کرده و کمربندهایتان را ببنید.

هواپیماهای بزرگ تر یا کوچک تر؟

هرچه هواپیمایی که شما با آن سفر می کنید بزرگ تر باشد در هنگام بروز حوادث احتمال آسیب به مسافران کم تر خواهد بود. به طور مثال اگر هواپیما بزرگ تر باشد در هنگام برخورد به زمین ضربه ی کمتری به هر قسمت از آن وارد شده و احتمال زنده ماندن مسافران بیشتر است.

علاوه بر این هواپیماهای بزرگ تر سیستم ایمنی قدرتمندتری دارند.

تناسب اندام

داشتن تناسب اندام احتمال به خطر افتادن جان شما را در سوانح هوایی کم می کند! بله درست شنیدید! هر چه تناسب اندام بیشتر و اضافه وزن کم تری داشته باشید احتمال زنده ماندن شما پس از ضربات ناشی از سقوط بیشتر خواهد بود.

مطالعه کارت پرواز

هنگامی که به هواپیما سوار می شوید سعی کنید به عنوان اولین کار مهمی که باید انجام دهید کارت پرواز را مطالعه کنید همچنین به توصیه های مهمانداران به دقت توجه کرده و آن ها را به خاطر بسپارید.

پس از سقوط

طی بررسی سوانح هوایی گذشته در بسیاری از مواردی که سانحه ی سقوط هواپیما اتفاق افتاده است آنچه باعث از دست رفتن جان مسافران شده است بیشتر از ضربه ی ناشی از سقوط آتش سوزی پس از آن بوده است. (استفاده از تجهیزات خودخاموش شونده نقش اساسی در آتش سوزی ها خواهند داشت)

شما تنها ۹۰ ثانیه فرصت دارید تا بعد از سقوط از هواپیما خارج شوید و جان خود را نجات دهید.

شما می توانید مطلب چگونه خطرات ناشی از سوانح هوایی را به حداقل برسانیم را نیز مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *