لباس های آنتی باکتریال دارای چه ویژگی هایی هستند؟

در سال های اخیر فناوری نانو تغییرات و موفقیت های چشمگیری را در صنایع مختلف به وجود آورده است.

یکی از کاربرد های تکنولوژی نانو در صنعت نساجی، تولید پارچه های آنتی باکتریال می باشد. پارچه های آنتی باکتریال از رشد و انتقال انواع باکتری ها، قارچ ها، میکروب ها و دیگر ذرات بیماری زا جلوگیری کرده و پس از شستشو نیز خاصیت خود را از دست نمی دهند. امروزه این پارچه ها نه تنها در تولید روکش های صندلی، پرده، پتو و … کاربرد دارند، بلکه در تولید پوشاک نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

لباس های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذراتی که دارای خاصیت ضد باکتری می باشند، تولید می شوند. برخی ویژگی های لباس آنتی باکتریال به شرح زیر می باشد:

  1. مانع از نفوذ و رشد انواع میکروب ها و باکتری ها می شود.
  2. از پوست بدن محافظت می کند.
  3. از نفوذ انواع آلودگی ها به پوست جلوگیری می کند.
  4. ضدحساسیت می باشد.
  5. از بروز عفونت ها و حساسیت های پوستی پیشگیری می کند.
  6. کمتر از سایر لباس ها کثیف می شود.

پارچه های آنتی باکتریال

از پارچه های آنتی باکتریال برای تولید مدل های مختلف پوشاک استفاده می شود. لباس های زنانه، مردانه، لباس کودک و نوزاد، لباس ورزشی، حوله و حتی لباس زیر از جمله پوشاکی هستند که با استفاده از این نوع پارچه ها تولید می شوند.

جالب است بدانید سطح پوست بدن به طور طبیعی پوشیده از باکتری می باشد. این باکتری ها به راحتی به لباس منتقل می شوند و رشد می کنند. به همین دلیل لباس ها پس از مدتی استفاده، بوی بدی به خود گرفته و در بعضی موارد تغییر رنگ می دهند.

استفاده از تکنولوژی نانو در تولید لباس زیر از اهمیت بیشتری برخوردار است. توجه به جنس و کیفیت لباس زیر بیش از سایر لباس ها اهمیت دارد زیرا استفاده از لباس زیر نامرغوب باعث بروز بیماری های پوستی، عفونی، خشکی و حساسیت می شود. به دلیل رطوبت موجود در لباس زیر، باکتری ها و قارچ ها به راحتی رشد کرده و مشکلاتی را به وجود می آورند، در حالی که لباس زیر های آنتی باکتریال مانع از رشد باکتری شده و از ایجاد بوی بد و لکه نیز جلوگیری می کنند. به همین دلیل در سال های اخیر، لباس های آنتی باکتریال مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *