در نظافت هواپیما و قطار چه مواردی باید رعایت شود؟

تمامی مکان های عمومی پر رفت آمد اعم از ادارات، مدارس، سالن ها، قطار، هواپیما و … به دلیل قرار گرفتن مداوم در تماس با دست، لباس و وسایل افراد مختلف در معرض انواع آلودگی و میکروب ها قرار دارند.

در این بین مکان های سربسته که به دور از نور خورشید و هوا می باشند بیشتر از مابقی مستعد انواع آلودگی ها هستند. سالن های سینما، صندلی های قطار و هواپیما نیز از این دسته هستند، به همین جهت رسیدگی و نظافت مستمر این فضاها خصوصا در شرایط همه گیری کویید ۱۹ مساله ای است که می بایست نسبت به آن دقت و توجه ویژه ای اعمال شود.

بیشترین جاهایی که در معرض آلودگی هستند دستگیره های در و صندلی، سینی های غذا و در و پنجره ها می باشند که طبق تحقیقات صورت گرفته ممکن است به دو نوع باکتری ایستافیلوکوک اورئوس و ای.کولی آلوده باشند، هر چند که این میکروب ها خطرات عفونی برای افراد ندارند اما لزوم رعایت بهداشت و نظافت روزانه ی این محیط ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

در شرایط کنونی ضدعفونی فضا و اسپری پاشی کابین اولین نکته ای است که باید رعایت شود.

علاوه بر این در این مکان ها به دلیل اینکه به تناوب مورد استفاده ی افراد زیادی قرار می گیرند ممکن است بقایای غذا، لکه ها و … بر روی صندلی ها علاوه بر اینکه مغایر با بهداشت عمومی است جلوی بدی را نیز به لحاظ ظاهری ایجاد میکند.

امروزه دستگاه های شوینده ی مبل به راحتی می توانند عمل نظافت را به بهترین نحو انجام دهند.

نحوه ی کار این دستگاه ها به گونه ای است که ابتدا به وسیله ی آب و مواد شوینده سطح مورد نظر را شست و شو می دهند و پس از این مرحله آب را کاملا پاک می کنند بدین ترتیب هیچ لکه و آلودگی بر روی صندلی ها باقی نمی ماند.

همچنین صنایع هواپیمایی، ریلی، سالن های همایش و … می توانند از روکش های صندلی آنتی باکتریال که مانع از رشد میکروب ها و قارچ ها می شوند استفاده کنند، این روکش ها همچنین آب گریز بوده و در صورت ریختن مایعات رد و لکه از آن ها باقی نمی ماند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *