در هنگام خرید پارچه های نسوز به این مساله توجه کنید!

قطعا اسم پارچه های نسوز تا به حال به گشو شما خورده است، این پارچه ها همانطور که از اسمشان پیداست در مقابل حریق مقاومت نموده و آتش نمی گیرند.

پارچه های نسوز ماهیتا داری دو مدل هستند:

در مدل اول به واسطه ی فرآیندی که بر روی پارچه ها انجام می شود مقاومت حرارتی آن ها نسبت به منسوجات دیگر بیشتر می شود.

اما نوع دیگر این پارچه ها از همان ابتدا با استفاده از الیاف نسوز مانند فایبرفلون، سیلیکا، فایبرگلاس، برزنت نسوز و … تولید شده است.

با انواع پارچه های نسوز آشنا شوید.

اشتعال پذیری پارچه ها یک فاکتور مهم در صنعت نساجی محسوب می شود، این مساله خصوصا در مکان های عمومی به طور مثال هواپیما، قطار و یا پارچه های استفاده شده در سالن های تئاتر و … نمود بیشتری پیدا می کند.

اهمیت رعایت الزامات ایمنی در چنین مکان هایی از جمله مواردی است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. به طور مثال در آمریکا پارچه های پرده ای در این اماکن بایستی به صورت پیشگیرنده ی حریق باشد.

مقاومت دمایی پارچه ها با یکدیگر متفاوت است و برخی از آن ها مقاومت بیشتری نسبت به حرارت از خود نشان می دهند.

برای انتخاب پارچه های نسوز یکی از مهم ترین مسائلی که بایستی به آن توجه کنید تولید کننده ی مطمئن است. انواع و اقسام پارچه های نسوز امروز توسط تولید کننده های بسیاری تولید می شوند که ممکن است به لحاظ ایمنی و کیفیت استانداردهای لازم را نداشته باشند.

پارچه های نسوزی وجود دارند که دارای خاصیت آنتی باکتریال نیز هستند و این خود می تواند یک فاکتور مهم در انتخاب شما باشد، از آن جایی که اغلب این پارچه ها برای مکان های عمومی استفاده می شود خاصیت آنتی باکتریال بودن آن موجب می شود تا از رشد و انتقال باکتری ها جلوگیری شود.

توجه داشته باشید که پارچه ای را انتخاب کنید که پس از شست و شو خاصیت آن از بین نرود.

آبگریز بودن از جمله دیگر مواردی است که می تواند به خصوصیات این پارچه ها اضافه شود و از ایجاد لکه و کثیفی بر روی پارچه ها جلوگیری کند.

بنابراین بهترین انتخاب شما زمانی است که سه خصوصیت نسوز بودن، آنتی باکتریالی و آب گریزی در یکجا جمع شده باشند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *